?¿

pika, 19 (+60) . uninteresting, pessimistic, simple and a fool . read at your own risk and for your own pleasure, if applicable . i blog not to impress anyone { }




Melody of Love: Episode 3
Sunday, February 26, 2012 ,12:01 PM (+ 0)
Tadaaa ! This is the official poster for my fanfic made by myself. Ik it's a bit failure -.-

Dongho berhenti di depan sebuah kedai kek. Dia turun dari basikalnya lalu menakan nombor Eunji.

Dongho: Ahhh, Eunji-ah jebalyo angkat.
Eunji: Yeobeoseyo ?
Dongho: Eunji-ah !
Eunji: Oh ! Dongho-ah ! Ada apa awak telefon saya ?
Dongho: Awak tahu kan Bomi akan menjadi artis tak lama lagi ?
Eunji: M-mwo ?! Jinjja ?! 
Dongho: Yae, tadi seorang ajusshi berjumpa dengan dia dekat pertandingan nyanyian tu. Ajusshi tu dah perhatikan Bomi sejak mula-mula dia menyanyi lagi. Ajusshi itu cakap dia tertarik akan kebolehan Bomi dan sedang mencari artis baru untuk syarikatnya jadi, dia tawarkan tawaran tersebut kepada Bomi.
Eunji: Omo ! Dia tak bagitahu saya pon ? (suara sedih)
Dongho: Mungkin dia tak sempat nak bagitahu awak kot. Takpelah malam ni saya ingin membuat parti untuk dia. Saya harap awak dapat datang. Ajak Kiseop sekali okay ? Pukul 8 malam di rumah saya.
Eunji: Arasseo, saya akan datang.
Dongho: Awak tak perlu bawak apa-apa sebab saya yang sediakan semuanya.
Eunji: Yae, saya kena pergi ni, ada hal. Jumpa malam nanti ! Annyeong !
Dongho: Yae yae annyeong.

Dongho mencapai begnya dan menyimpan handphonenya di dalam beg. Dia menggalas begnya sambil melangkah masuk ke dalam kedai kek itu. Dia ditegur oleh seorang perempuan yang menjaga kedai itu.

Perempuan: Yae annyeong haseyo, boleh saya bantu ?  *tunduk lalu tersenyum*

Dongho membalas senyuman perempuan itu sambil melihat kek-kek yang disusun cantik di dalam bekas kaca di depannya.

Dongho: Bomi suka kek mocha coffee ni, kalau saya belikan pasti dia suka (bercakap di dalam hati)
Dongho: Hmm bagi kek yang ni *menunjukkan ke arah kek mocha coffee itu*
Perempuan: Ohh yae. *mengeluarkan kek tersebut* Encik nak saya tulis apa-apa ke dekat atas kek ini ?
Dongho: Yae.
Perempuan: Baiklah tulis dekat sini *menghulurkan kertas dan sebatang pen* Nanti saya akan tulis mengikut apa yang encik tulis *senyum*

Dongho tulis sesuatu di atas kertas itu. Selesai menulis, dia menghulurkan semula kertas itu kepada perempuan itu.

Dongho: Ini dia *menghulurkan kertas itu*

Perempuan itu melihat kertas itu lalu tersenyum.

Perempuan: Baiklah, encik sila tunggu sebentar ya ?
Dongho: Yae *senyum*

Dongho melihat persekitaran kedai kek itu sambil menunggu keknya siap.
10 minit kemudian...

Perempuan: Encik, kek encik dah siap. Ini dia *menghulurkan bungkusan plastik yang berisi kek sambil tersenyum* Harganya 7200 won.
Dongho: Ohh yae yae *menghulurkan duit dan mengambil bungkusan itu* Kamsahamnida *senyum sambil tunduk*

Dongho berlari keluar dan mencapai basikalnya. Dia mula mengayuh. Tiba-tiba perempuan yang menjaga kedai kek itu tadi menjerit dan memanggil-manggil Dongho.

Perempuan: Encik ! Encik ! Tapi ini 8000 won !

Dongho tersenyum dan tidak mengendahkan panggilan perempuan itu lalu terus mengayuh. Setelah jauh mengayuh, dia ternampak sebuah kedai bunga dan cenderamata.

Dongho: Saya harus beli sesuatu sebagai hadiah kepada Bomi (bercakap di dalam hati)

Dia meletakkan basikalnya di depan kedai itu lalu melangkah masuk.

Florist: Annyeong haseyo *senyum* Boleh saya bantu ?
Dongho: Ohh yae annyeong haseyo.
Dongho: Bomi amat suka bunga dahlia (bercakap di dalam hati)
Florist: Ye encik nak beli bunga apa ?
Dongho: O-ohh hmm. Bunga dahlia di mana ye ?
Florist: Ohh mari ikut saya.

Dongho mengikuti langkah florist itu. Florist itu menunjukkan bunga yang dimaksudkan oleh Dongho.

Florist: Ini dia bunga dahlia. Pasti encik nak bagi dekat orang yang encik sayang kan ?

Dongho memandang pelik ke arah florist itu.

Florist: Bunga dahlia ini melambangkan cinta dan kasih sayang. Selalunya orang bagi bunga ini kepada orang yang istimewa dalam hidup mereka *senyum*
Dongho: Ohh *angguk* Kalau nak bagi kepada kekasih, selalunya berapa kuntuk yang harus dibeli ?
Florist: Selalunya 100 kuntum dah cukup *senyum*
Dongho: Ohh yae bungkuskan saya 100 kuntum bunga dahlia *senyum*
Florist: Baiklah, encik sila tunggu di sana ye *menunjukkan ke arah meja dan kerusi menunggu* ataupun encik boleh tengok-tengok bunga yang lain. Saya akan bungkuskan bunga ini dahulu untuk encik.
Dongho: Baiklah.

Dongho berjalan-jalan sambil melihat bunga-bunga di dalam kedai itu. Dia pergi ke sudut cenderamata. Dia ternampak seekor patung beruang yang sangat besar.

Dongho: Ohh kyeopta ! Saya mesti beli ini untuk Bomi, pasti dia suka.

Dongho mengambil patung beruang itu lalu meletakkannya di atas kaunter. Dia berjalan menuju ke tempat menunggu.
Setelah 20 minit menunggu...

Florist: Encik, bunga encik dah siap *senyum*
Dongho: Ohh yae *berjalan menuju ke kaunter bayaran* Berapa semuanya ?
Florist: Semua sekali 10000 won.
Dongho: Ohh yae *menghulurkan 10000 won* Kamsahamnida *tunduk dan keluar dari kedai itu*

Dongho mencapai basikalnya.

Dongho: Bomi pasti suka (bercakap di dalam hati) *senyum*

Wrote on,
26 February 2012,12.01PM by Pikevin


« »