?¿

pika, 19 (+60) . uninteresting, pessimistic, simple and a fool . read at your own risk and for your own pleasure, if applicable . i blog not to impress anyone { }




Melody of Love: Episode 5
Sunday, April 8, 2012 ,5:21 PM (+ 1)

Dongho menekan butang nombor di handphone-nya. Selepas 5 minit menunggu, kendengaran suara seorang perempuan di hujung talian.

Dongho: Ahh, Sohyun-ssi. Awak lapang tak ? Saya nak suruh awak kemaskan rumah saya.
Sohyun: Ohh baiklah tuan. Saya akan datang sebentar lagi.
Dongho: Ahh baiklah. Kunci, saya letak di tempat biasa. Saya nak keluar sekejap.
Sohyun: Ohh de.
Dongho: Gamsahabnida. Annyeonghi gyeseyo.

Dongho memutuskan talian. Dia mencapai kunci rumah dan juga begnya lalu keluar dari rumahnya. Selepas mengunci pintu, dia meletakkan kunci rumahnya itu di belakang pasu lalu terus beredar.

------------------------------------------------------------------------

Bomi mengetuk pintu rumah Dongho sambil memanggil-manggil namanya. Dia berada dalam keadaan tergesa-gesa. Setelah 5 minit dia menunggu, dia melihat jam di tangannya sudah menunjukkan pukul 8.45 pagi. Dia mengetuk lagi pintu itu.

Bomi: *mengetuk pintu* Dongho-ah ! Dongho-ah ! Ppalli bukak pintu !

Tiba-tiba pintu itu dibuka. Kelihatan Dongho sedang berdiri di depan pintu sambil matanya separuh terbuka. Dia menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Bomi: Omo, awak masih tidur lagi ? Mianhae sebab mengganggu.
Dongho: Ohh ? Gwenchana. Kenapa awak datang pagi-pagi ni ?
Bomi: Kan saya nak bertolak ke syarikat saya hari ini ?
Dongho: Jadi ? *bersuara seperti tiada perasaan*
Bomi: Jadi... Err...

Bomi berasa serba salah untuk cakap.

Dongho: Wae ?
Bomi: Ahh aniyo, saya datang untuk ucapkan selamat tinggal buat kali terakhir kepada awak.
Dongho: Mwo ?! Awak cakap macam awak nak tinggalkan saya selama-lamanya.
Bomi: Ani ani ! Saya cuma takut saya tiada masa untuk berjumpa dengan awak dan kawan-kawan yang lain. Sebab itu lah ! Beritahu kawan-kawan yang lain ya ?
Dongho: Arasseo. Annyeong.

Bomi terasa seperti kehadirannya tidak diperlukan lagi di situ. Dia mula berasa sedih.

Bomi: Hmm, annyeong.

Dongho juga terasa benda yang sama. Dalam pada masa yang sama, dia rasa bersalah lalu dia menarik tangan Bomi.

Dongho: Err, hati-hati. Jangan lupakan saya.
Bomi: Tak mungkin aku lupakan kau sebab aku sayang dekat kau ! Baiklah, awak pon. Err, yang pasal semalam tu, lupakan je.

Bomi, segera beredar dari situ tanpa menoleh ke belakang lagi. Dongho berasa amat sedih untuk berjauhan dengan Bomi.

Dongho: Sebenarnya, aku tak nak kau pergi, tapi aku tak nak jadi penghalang cita-cita kau *mengeluh*

--------------------------------------------------------------------------

Bomi keluar daripada teksi dan berjalan perlahan-lahan ke arah bangunan milik syarikat nyanyiannya. Sambil berjalan, dia mengesat air matanya supaya orang tidak tahu bahawa dia baru lepas menangis. Sedang dia mengesat air mata, dia terlanggar seseorang. Bomi segera tunduk untuk meminta maaf.

Bomi: Ahh, jeongmal jeoseonghamnida *tunduk*
?????: Gwenchanayo.

Bomi mengelap sisa air matanya dan mengangkat kepalanya. Dia terkejut akan kehadiran pemuda yang sangat dikenalinya di depannya itu.

Bomi: Omo ! Kamu kan... Mir... penyanyi dari kumpulan popular MBLAQ tu kan ?
Mir: Ahh, de... *senyum*
Bomi: Omo ! Awak buat apa dekat sini ?
Mir: Saya buat apa dekat sini ? *ketawa kecil* Ini kan syarikat saya bekerja.
Bomi: Omo ! Jinjja ?! Mianhaeyo, saya tidak tahu pula, heheh.
Mir: Gwenchana. Awak pula buat apa dekat sini ? Nanti kejap.. Awak penyanyi baru yang di ambil oleh Hong Seung Sung-ssi kan ?
Bomi: Ahh, de...
Mir: Dia sudah lama menunggu awak ! Mari saya bawa awak ke pejabat dia.
Bomi: Aigoo ! Saya dah lambat sangat ke ?
Mir: Ani, awak datang tepat pada masanya *senyum*
Bomi: Ahh, de *senyum*

Mereka berjalan menuju ke pejabat Hong Seung Sung sambil berborak kosong. Setelah sampai, Mir membukakan pintu pejabat itu untuk Bomi.

Mir: Silakan masuk *senyum*
Bomi: Ahh, de gomawoyo.

Bomi masuk ke bilik yang separuh besar itu dan berasa amat terpegun dengan dekorasi di dalam bilik itu. Kelihatan seorang lelaki sedang duduk di sofa.

Mir: Seungsung-ssi, ini dia trainee baru tu.
Seungsung: Ahh, de de. Selamat datang, Bomi. Mulai hari ini, di dalam bangunan ni lah awak akan tinggal dan berlatih sehingga awak debut nanti *senyum*
Bomi: De, gamsahabnida *tunduk*
Seungsung: Mir, tunjukkan bilik latihan baru dia.
Mir: De, mari ikut saya Bomi.
Bomi: Arasseoyo.

Mereka berdua keluar dari bilik itu, lalu bergerak pula menuju ke arah bilik latihan Bomi. Sedang mereka berjalan, tiba-tiba seorang perempuan yang agak tinggi berlari ke arah mereka berdua lalu memaut lengan Mir.

?????: Annyeong, Mir-ssi !
Mir: Apa lagi yang awak nak ni Sica ?
Jessica: Mwo ?! Saya kan teman wanita awak *membuat muncung*
Mir: Sejak bila kita jadi pasangan kekasih ni ? Awak je kot yang syok sendiri.
Jessica: Mwo ?! Sampai hati awak cakap macam tu *buat muka sedih*

Jessica berasa malu kerana diperlakukan begitu terutamanya, apabila ada orang melihat kejadian itu. Jessica menjeling Bomi.

Jessica: Ohh jadi perempuan ni yang buat awak ubah fikiran ? *jeling* Kalau nak ikutkan, saya lagi lawa dari dia ni.
Mir: Jangan cakap macam tu kepada teman wanita saya !

Mir menarik Bomi ke sisinya lalu memeluknya dengan sebelah tangan. Bomi berasa terkejut tapi dia hanya mendiamkan diri kerana tidak mahu masuk campur.

Jessica: Mwo ?! *berjalan ke arah Bomi* Kau dengar sini ! Satu hari aku akan buat kau menderita !

Jessica menjeling tajam kepada Bomi lalu terus beredar dari situ. Mir segera meminta maaf atas kejadian tadi.

Mir: Mianhae, jeongmal mianhae. Saya tidak berniat sama sekali untuk melakukan perkara tadi. Percaya lah cakap saya ! Ohh, dan awak tak payah risau pasal ugutan dia tu. Dia hanya pandai cakap tapi buat tak.
Bomi: Gwenchana. Ohh yeke ? *ketawa kecil* Tak sangka dia macam tu. Siapa sebenarnya dia tu ?
Mir: Tak payah lah cakap pasal dia. Bosan lah.
Bomi: Arasseo.
Mir: Ha ! Kita dah sampai dekat bilik latihan awak ! Tadaaaa !

Mir membuka pintu bilik latihan yang agak besar itu. Bomi terkejut besar.

Bomi: Uwahhh daebak !

Bersambung...
Wrote on,
8 April 2012,5.22PM by Pikevin


« »